نیاز به توضیح ندارد ، اجاق گاز رومیزی یا مبله حیاتی ترین و مهم ترین قسمت هر آشپزخانه ایی است . بدون آن نمی شود ، چرا که اساس پخت و پز خانه های امروزی با استفاده از اجاق گاز انجام میگیرد . پس خرید یک اجاق گار برای خانه ایی که در آن زندگی می کنید ، حتمی است . به همین دلیل انتخاب بهترین اجاق گاز همواره یکی از دغدغه های یک خانواده به شمار می رود . برای این که انتخاب بهتری داشته باشید ، ابتدا باید انواع اجاق گاز را بشناسید . اجاق گاز مبله و اجاق گاز رومیزی و توکار از جمله مهم ترین اجاق گاز های موجود در بازار محسوب می شوند . آشنایی با این مدل ها باعث می شود که شما انتخاب خود را محدود تر کنید . بعد از این نوع اجاق گاز خود را انتخاب کردید . از بین برند های موجود در بازار بهترین ان ها را انتخاب می کنید . برنده هایی نظیر : اجاق گاز بوش، اجاق گاز اخوان ، اجاق گاز اسنوا ، اجاق گاز سینجر و سایر برند هایی که در بازار وجود دارند . در این متن می خواهیم شما را با انواع مدل های اجاق گاز آشنا کنیم . با ما همراه باشید .

اجاق گاز رومیزی

مدل مبله :

اجاق گاز مبله اولین اجاق گاز های موجود بوده اند . که هر کدام از آن ها دارای فر نیز بوده اند . امکانات این مدل در گذشته بسیار نبوده است. اما امروزه مدل های جدید تر آپشن های بیشتری را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند . امروزه بهترین اجاق گاز ایرانی موجود در بازار شامل امکانات بسیاری هستند . این امکانات ، شامل کباب پز ، محل تعبیه شده برای ماهی تابه ، تایمر و دیگر ویژگی های است که باعث شده پخت پز برای شما آشان تر شود .

توجه داشته باشید که کابینت ساز بر اساس نیاز شما اندازه اجاق گاز را تعیین می کد . حتما قبل از نصب کابینت اندازه مد نظر خود را به کابینت ساز بگویید . برای خرید اجاق گاز دقت داشته باشید ، که در سه اندازه 50،60و90 سانتی متری ساخته شده اند . ازطرفی این اندازه ها به تعداد شعله ها هم بستگی دارد . معمولا اجاق گاز های 4 شعله ، 60 سانتی و 5 شعله ، 90 سانتی ساخته می شوند . خوب تعیین کردن این اندازه ها در خرید هود هم به شما کمک می کند . چرا که هود باید کل صفحه اجاق گاز مبله را پوشش دهد .

اجاق گاز فردار یا بدون فر

این مدل فردار یا بدون فر هستند . حال بسته به نیاز شما نوع آن را تعیین می کنید . اگر کیک می پزید یا مرغ بریونی یا از این دست موارد . حتما مدل فردار آن را انتخاب کنید . اما اگر تنها به شعله آن نیاز دارید ، مدل بدون فر می تواند . انتخاب خوبی برای شما باشد .

دقت کنید ترموکوپل برای فر شما بسیار لازم است . چرا که باغث می شود به صورت سهوی یا عمدی شعله خاموش شود ، گاز خروجی هم قطع شود . از خطر آتش سوزی با این حسگر به راحتی می شود جلوگیری کرد .

قطعا اشغال جای زیاد و سنگین بودن و حمل سخت از معایب اجاق گاز مبله به حساب می آید .

اجاق گاز رومیزی یا صفحه ایی :

امروزه خانه هایی که ساخته می شوند به نسبت گذشته بسیار کوچک هستند . لذا خرید وسایل هم به گونه ایی سده که مدل های کوچکتر و جمع و جور تر با کارآیی بیشتر مورد پسند واقع می شوند . حال اجاق گاز صفحه ایی دارای چنین ویزگی به نسبت مدل مبله است . اجاق گاز های صفحه ایی جایی کمتری را اشغال کرده و همچنین بسیار سبک تر از مدل مبله می باشد . با این حال این نوع بهترین اجاق گاز از لحاظ شیک بودن محسوب می شود . اطلاع دارید که امروزه دکوراسیون آشپزخانه های جزئی از نمای خانه به شمار می روند . لذا انتخاب وسایل آشپزخانه هم شیک و زیبا خواهند بود .

جنس مدل اجاق گاز

جنس این مدل مدل هم در انتخاب بهترین اجاق گاز ایرانی حائز اهمیت است . استیل ، شیشه ایی و سرامیکی جنس های مدل صفحه ایی می باشند . که البته مدل استیل نسبت به بقیه دارای استحکام بسیار بالاتری می باشد . اما مدل سرامیکی قابلیت پاک کنندگی ان بیشتر خواهد بود .

توجه شود متناسب با سایز هر مدل صفحه ایی کابینت زیر ان برش داده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد . پس اگر خانه خود را عوض کردید امکان انتقال به خانه دیگر ممکن است وجود نداشته باشد . از معایب آن به قیمت زیاد آن باید اشاره کرد . البته این هم بسته نیاز شما ، آن چنان مورد توجه قرار نمی گیرد .

اجاق گاز اسنوا

انتخاب برند اجاق گاز

اکنون بعد از اتخاب مدل خود می توانید از بین برند های اجاق گاز اخوان ، اجاق گاز بوش ، اجاق گاز سینجر و اجاق گاز اسنوا ، بهترین خرید اجاق گاز را انتخاب کنید . البته سایت بست رویو در بین بهترین های بازار ده تا از برترین ها را به شما معرفی می کند . پس اگر وقت کافی برای رفتن به بازار و سرچ در اینترنت را ندارید . می توانید از این سایت استفاده کنید . چرا که بست رویو با کمک کارشناسان زبده خود آنالیز های مورد نظر یک خریدار را انجام داده و بهترین ها را برای شما معرفی کرده است .


https://sites.psu.edu/nanasi/2019/06/04/%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d9%82-%da%af%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d8%b2%db%8c/